Response Topik : Study La Wei

Salam semua, saya tak berniat menulis panjang. Banyak respons saya terima berkenaan topik "Study La Wei" seperti di bawah. Saya dah baca semua tulisan.



Komen untuk topik tu perlu dikawal. Sekiranya saya rasa ada benarnya saya approve. Sekiranya sebaliknya, biarlah menjadi tatapan mata saya sahaja.



Banyak tulisan yang ditulis oleh sesiapa sahaja sebagai response kepada topik ini sama ada di ruang komen, di blog persendirian, status facebook atau status yahoo messenger semuanya berputar pada benda yang sama. Bak kata orang penang " Pi Mai Pi Mai, Dok Tang Tu Jugak".



Saya memperkatakan tentang attitude dan usaha(cara kita berusaha tu betul ke tak), itu topik utama, masing-masing mempertikaikan cara saya menegur, usaha mereka? Wallahualam.



Daripada terus membuang masa , seperti yang saya sarankan sebelum ini "Shut your Mouth and START WORKING". Itu lebih baik.

Comments

raflessia07 said…
awk.. sy rs , kata2 awk agak pedas namun agk bermakna la.. boleh menyedarkan org y tgh leka dan tidur.. huhu..
danial said…
abg bobby..teruskan usaha menulis..sy menyokong kata2 abg faizal tu..kata2 ni perlu pedas, baru makhluk yg bergelar "manusia" tersedar dari lamunan tdur...kalau x diorg x tau apa yg diorg buat kt mesir ni...
sy harap abg faizal dpt terus menulis lg pengalaman abg ketika menjadi mahasiswa "medic" di mesir ni..sedikit kalau x byk pun pasti dpt dijadikan teladan bersama
= ))..insyaallah..
Maya Dealove said…
betul kata saudara, benda yg pahit... bukan sng nk dterima...

Tp tu la realiti nya... benda normal; pnerimaan manusia ni lain2...

Tu baru kata2 pedas, tp cabaran yg ad kt luar sana tuh lg mcm2 kalo stakat nk dbandingkan dgn nasihat jujur saudara...
oltoroman taro said…
salam...
baru jer baca blog ni hurrmmm..

bagi i apa yg u tulis tuh x ar pedas sangat. Tu hanya tulisan yg jujur dri hati penulis tuk para junior, kehidupan sebenar akan jadi lebih 'panas' tanpa teguran or nasihat dri org lain.

rajen2 menulis ek...
Anonymous said…
salam
Anonymous said…
salam.takde la pedas pun artikel tu.cme ade sesetengah org tu tak ade kesedaran untk faham btul2 ape org lain nak smpaikan.tuje.ape2 pun teruskan usaha abg faisal.wsalam.

hakim ainshams
Anonymous said…
even saya bukan pelajar perubatan saya pon pernah ada reseat paper mungkin sbb saya x belajar dgn betul2...x cukup betul agaknya....terpaksa saya reseat...well tak kan sekali-kali saya meniru...itu prinsip saya sejak dari darjah 4...hehe...

well dulu saya ni hantu meniru masa darjah 4...boleh la macam-macam cara saya guna tuk meniru..x pernh foul plak..nasib bik masa darjah 4 tuh boleh lak tersedar awal....thank you Allah....

Ingin dengar nasihat dari awak lagi. Dont stop writing....
Q said…
assalamualaikum.. hoho.. we cannot cater people with what they want to hear anymore. if tegur lembut2, masuk kiri kuar kanan..my friend once said.. only lame people will like to blame.. ahaha! =) keep on writing..

Popular posts from this blog

Study la wei!

Pesakit Mati !!

Sakaratul Maut (2011)